tisdag 7 oktober 2014

Häströvad


Den här uppsynen möttes jag av i Lördags eftermiddag! Ja vad ska man säga, speciellt kaxig var jag inte just där :) Jag och Camilla gifte oss ju i sommras på en fin strand i Thailand och jag trodde att jag skulle komma undan allt vad spex heter, men jag hade fel! 

Vi hade så grymt skoj hela eftermiddagen och kvällen, hästarna och jag. Utan att gå allt för mycket på detaljer så gick det både vilt och lugnt till om vartannat :) Allting rundades sedan av med grillning, kvällsdopp i 12 gradigt vatten, vedeldad bastu och fest i en stuga långt upp i dalaskogarna... 


Vi saknade grillkol/briketter men lika glad är jag för det. Vi fick grilla på ved istället vilket kanske inte går lika bra men det går...


Vi grillade hel bit biff, bakad potatis och majs. Biffen och majsen grillas indirekt medans potatisen körs i folie direkt ovan glöden/elden.


Middagen vart lyckad och även om majsen blev lite väl överkörd så smakade allt grymt bra efter en lång dag fylld av skratt och spex. 


Det var tur att vi var ensamma i skogen för hästarna gick verkligen "all-in" den här kvällen. Vill ni se ett par sköna dansklipp så hittar ni dessa på min Instagram @jimps_

Ha det fint! /Jimps 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar